Heading 1

Predmet: FIZIKA

Ime i prezime nastavnika: RIFAT BIHORAC

Odeljenje: III-1

Nastavna jedinica: DOPLEROV  EFEKAT

 

 

Čas je počeo zapisivanje časa i upisivanje odsutnih učenika.Raspored klupa i sedenja ucenika je dao dobar pogled profesoru na sve ucenike i prisutne nastavnike.Času su prisustvovali zamenik direktora- psiholog Sead Bojadzić,profesorica Alivodić Tahvila,profesor Mavrić Bajram  i profesor Hakija Beširović. Uvodni deo časa je prošao na vrlo lijep način.Djaci su na pitanja profesora, odgovarali na pitanja koja su pomogla da se shati predavanje koje tek treba da odslušaju. Po pristupu odgovorima sam stekao utisak da se radi o izvanrednom odeljenju.Izlaganje profesora Rifata Bihorca o DOPLEROVOM EFEKTU je bilo vrlo interesantno.Djaci su bili vrlo zainteresovani na profesorovo izlaganje.Sve sto je profesor rekao bilo je jasno i glasno.Profesor je prikazao i nekoliko snimaka u vezi Doplerovog efekta na TV-u.Predstavljene slike su bile jasne i uočljive  do maksimuma.Predavanje je teklo lagano,fino.Ucenici su povremeno postavljali pitanja i dobijali od strane profesora vrlo adekvatan odgovor.Na kraju je profesor izveo nekoliko ucenika da urade zadatak, vezan za ovu nastavnu jedinicu.Stekao sam utisak da su učenici bili vrlo koncentrisani,zainteresovani i da su sve odlicno razumeli.Čas je vremenski bio veoma uspešno isplaniran kako uvodni deo,tako i sredisnji i završni deo casa.U završnom delu časa profesor Rifat Bihorac  je u kratkim crtama, po koracima jos jednom objasnio ovu nastavnu jedinicu.Zajedno sa ucenicima istu obnovio kroz pitanja i odgovore.Kroz odgovore učenika profesor je utvrdio ishod casa.Cas je protekao u veoma prijatnoj atmosferi,bio je kreativan,vremenski tacan.Sve u svemu pohvala Rifatu Bihorcu,odrzan je izvanredan čas i veoma mi je drago sto sam prisustvovao ovom casu.

Heading 1

Predmet: FIZIKA

Ime i prezime nastavnika: Hakija Besirović

Odeljenje: IV-10

Nastavna jedinica: LASERI

 

 

Čas je počeo uobičajno,zapisivanje časa,upisivanje odsutnih učenika.Raspored klupa i sedenja ucenika je dao dobar pogled na sve ucenike i prisutne nastavnike (pedagog Almasa Fetahović,prof Selver Fetahovic kao i prof Rifat Bihorac-stručni kolega i ASISTENT za ugledni cas).Profesor Hakija Besirović je pitanjima iz prethodnih nastavnih jedinica započeo izlaganje nove nastavne jedinice upisivanjem naslova nastavne jedinice na tabli-LASERI.Objasnjenje pojma LASERA, zapoceo je preko slike,koja je predhodno okacena na tabli-odnovni delovi Lasera i princip rada.Profesor crta poprecni presek lasera i objasnjave deo po deo ,njihovu ulogu u radu lasera.Ucenici prate predavanje i zapisuju potrebno.U daljem toku casa profesor Hakija Besirovic crta slike i objasnjava nacin pumpanja lasera na tri i cetiri nivoa.Objasnjava sta je osnovno stanje atoma,sta pobudjeno,sta je inverzna naseljenost,metastabilno stanje.Objasnjava kako se dobija laserski zrak,od cega zavisi energija lasera,intenzitet kao i domet Laserskog zraka.Objasnjava princip rada He-Ne lasera,kao konkretan primer kako se sudarima elektrona sa Helijumom a zatim Helijuma i Neona dobija laserski zrak.

Profesor daje vezu  i primenu lasera u svim oblastima,narocito se osvrce na upotrebu u medicini kao i u vojne svrhe.Daje korelaciju sa hemijom,informatikom,matematikom,astronomijom.

U zavrsnom delu casa profesor jos jednom prelazi nastavnu jedinicu po koracima, ukratko,sa ucenicima utvrdjuje ishod casa.

U toku izlaganja profesor Hakija Besirovic je jasno i glasno iznosio podatke,lagano pristupao objasnjenju svakog dela lasera i nacina funkcionisanja,bio konkretan u svakom delu casa,vremenski perfektno .Time je cas ucineo veoma zanimljivim i uspesnim.Atmoisfera na casu je bila veoma prijatna .

Predmet: FIZIKA

Ime i prezime nastavnika: SUAD  HODZIĆ

Odeljenje: II-3

Nastavna jedinica: KOLICINA NAELEKTRISANJA.KULONOV ZAKON

 

 

Čas je počeo uobičajno,zapisivanje časa,upisivanje odsutnih učenika.Raspored klupa i sedenja ucenika je dao dobar pogled na sve ucenike i prisutne nastavnike.Pitanjima iz predhodnih nastavnih jedinica i odgovorima na ista profesor Suad Hodzić prelazi na sredisnji deo casa gde ucenici aktivno uzimaju učesće u istom.Nakon ispisivanja naslova nastavne jedinice na tabli i kratke najave o pojavi naelektrisavanja tela,pusten je snimak u trajanju od 5 minuta o pomenutoj pojavi.Zatim su ucenici pokazali prakticno kako se sve tela mogu naelektrisati sto je je izvanredno uspelo,time je pojacana paznja svih prisutnih koji su sve pomno pratili,fotografisali i snimili.Zatim je profesor Suad Hodzic pristupio teoretskoj obradi nastavne jedinice,sasvim jasno,glasno i konkretno, pri čemu se osvrnuo na strukturu atoma,njutnov zakon gravitacije,napravio paralelu dejstva sila u gravitacionom (privlacnom)  i Elektrostatičkom polju,definisao elementarno naelektrisanje,kolicinu naelektrisanja i velicine koje ih karakterisu.Sve je ispisivao na tabli jasno i apedantno.Zatim je definisan i Kulonov zakon pri cemu su u definisanju istog delimično ucestvovali i učenici.Tokom casa aktivnost ucenika je bila konstantna kako u prakticnom tako i u usmenom delu izlaganja ove nastavne jedinice,čime je korelacija profesor-učenik u potpunosti uspostavljena.Zavrsni deo casa je profesor sveo na minimum iz razloga sto su pomenuti pojmovi na casu kao i zakoni vec vidjeni i jasni su u potpunosti učenicima.Profesor skrece paznju ucenicima na izradu zadataka vezanih za nastavnu jedinicu,čime bi učenici upotpunili svoje razumevanje ove nastavne jedinice.Ciljevi času su u potpunosti ispunjeni tako da je ishod časa zagarantovan.

S obzirom da su ucenici zajedno sa profesorom aktivno ucestvovali u izvodjenju eksperimenata (u vidu naelektrisavanja tela),ovaj cas sa pravom nosi ime OGLEDNI ČAS.

Atmosfera na casu je bila veoma  aktivna i prijatna.