Ime I prezime nastavnika: Nokic Kadira

Vreme odrzavanja casa: 14.1.2019.god.u 14 I 30h

Mesto: kabinet br.2

Nastavna tema: Umetnost anticke Grcke

Nastavna jedinica: Umetnost anticke Grcke

Tip casa: obnavljanje

Odeljenje: I3

Asistent: Alma Karisik (nastavnik muzicke kulture)

Prisutni: pedagog Almasa Fetahovic, Alma Karisik,  Lidija Hamzagic, Mukadesa Hodzic, Aznaida Feti, Olivera Kovacevic, Hanic Mirsada, Andjela Vasojevic, Osmanlic Azra, Dragana Janicijevic, Zorica Milojevic , Nuvara Agovic I bivsa ucenica gimnazije Milena Obradovic.

Nastavna sredstva: reprodukcije svetskih cuda starog sveta I drugih dela umetnosti anticke grcke,informativni flajeri,samoevaluacioni upitnik za ucenike I upitnik za prisutne nastavnike.

 

U uvodnom delu casa sam,koristeci frontalni oblik rada, kroz pitanja I razgovor sa ucenicima,objasnila da cemo obnavljanje umetnosti anticke Grcke realizovati kroz pricu o VII svetskih cuda starog sveta.Zajedno smo zakljucili da cemo morati prosiriti obnavljanje I na Egipat I Mespotamiju.Odmah sam primetila da su ucenici prilicno uplaseni brojem nastavnika koji su prisutni,I odavali su nesugurnost.Ali to sam mogla I razumeti obzirom da su prva godina.

U sredisnjem delu casa sam na tv-u prikazivala reprodukcije svetskih cuda I postavljala pitanja.Zadatak ucenika je bio da prepoznaju svetsko cudo,definisu period iz kojeg potice,opisu ga I navedu njegove osnovne karakteristike. Koristila sam frontalni I individualni oblik rada,trudila sam se da aktiviram sto vise ucenika I primetila sam da se mnogi ucenici koji znaju ustrucavaju da sami iznesu svoje misljenje.I pored toga je veci broj ucenika bio aktivan I odgovorili su na sve zadatke casa.Sedam ucenika je bilo zaduzeno da samostalno istrazuju I da nas upoznaju sa nekim zanimljivim detaljima o ovim svetskim cudima,koje mi nismo pomenuli.Oni su to veoma uspesno uradili,usmeno izlazuci I objasnjavajuci.Svako od njih je prisutnim nastavnicima podelio informativne flajere koji su sadrzali zanimljivosti o svetskom cudu koje su predstavljali.

Kroz obnavljanje je istaknut poseban I jak uticaj religije na umetmost,uticaj grcke umetnosti na sve kasnije periode pa I danasnji,tako da je time cela prica zaokruzena I u potpunosti je ostvaren cilj casa.Evidentna je korelacija sa istorijom,religijom,grckom mitologijom,matematikom I filozofijom.

U zavrsnom delu casa su prisutni nastavnici (mukadesa Hodzic) pokrenuli zanimljivu diskusiju sa ucenicima o izgradnji egipatskih piramida I raznim teorijama,nasim verovanjima itd.

Nakon toga se odeljenju obratila bivsa ucenica Gimnazije ,Milena Obradovic, koja je govorila o znacaju opste kulture I infomisanosti u zivotu svakog mladog coveka I nekim njenom vidjenju svega toga,nakon zavrsene srednje skole.

Na samom kraju casa smo komentarisali o tome koje svetsko cudo je ostavilo najjaci utisak I zbog cega. Asistent,Alma Karisik je podelila ucenicima I nastavnicima samoevoluacione upitnike,koje su oni popunili.

Ono sto zelim da istaknem je da je ovaj cas bio potpuno spontan,nenamontiran.Ucenici su znali da ce biti ugledni cas obnavljanja I nista vise.Kao sto sam rekla,bili su prilicno uplaseni I ostavili slabiji utisak o svom znanju,nego sto zaista jeste.Ipak I pored toga mislim da je cas bio uspesan,dobro osmisljen I zanimljiv,kako ucenicima tako I prisutnim nastavnicima.Nedostataka sigurno ima,ali to nije nesto krupno I kao nastavnik sam ipak,zadovoljna.Vazno je da kod ucenika sto vise razvijamo interesovanje za kulturu I umetnost.Sada smo na pocetku,a mislim da  s mo na dobrom putu.

Ime I prezime nastavnika: Emir Čoković

Vreme odrzavanja casa: 9.05.2019.god, četvrtak,11 i 15 h

Mesto: galerija Multimedijalnog Centra(MMC)

Nastavna tema: Moderna umetnost

Nastavna jedinica: Moderna umetnost

Odeljenje: IV5


Cilj časa je bio da se učenicima pruze raznovrsni izvori informacija, da aktivno učestvuju u iskazivanju sopstvenih ideja vazanih za sliku kao i razvijanje pozitivnog odnosa učenika prema radu, slikanju,crtanju. 
Kao inovativni momenat nastavnik je uveo govor kustosa galerije koleginicu Amre Jejna, koja je predstavila udruzenje SULU( Sanzacko udruzenje likovnih umetnika) i aktivno učestvovala u davanju odgovora na pitanja koja su učenici i prisutni kolege postavljali prof. Čokoviću, a u vezi izlozbe.
Nakon pregledane izložbe nastavnik je trazio da učenici odaberu svog favorita i objasne zbog čega su odabrali bas tu sliku i tog umetnika i sta je kod njih probudilo emocije, kao i da naprave paralelu izmedju tih slika i slikara koje su učili kroz pravce u umetnosti.
Čas je uspesno realizovan. I ucenici i prisutni kolege nastavnici su na putu do skole razgovarali i delili utiske o umetničkim delima i licnim doživljajima koje su odredjene slike izazvale u svakom od njih.

Heading 1